2010-03-08

2. argudio testua

                                      SOMALIAKO PIRATAK

Kaixo ni Lizarran bizi den D.B.H.2.b-ko ikasle bat naiz eta eskutitz honen bidez Somaliako piraten aurka nagoela igorri nahi dizuet. Hainbat argudio azalduko ditut nire posizioa defendatzeko, eta espero dut pirata honen alde dauden gendeak iritziz aldatzea.
 
Hasteko, existitzen den pirateria Somaliako itsas - ertzan mehatsu bat izan da, nazio arteko itsas garraioarentzat, gerraten zibilaren hasiera herrialde horretatik 90. urteko hasieran. 

Onartu behar da dozenaka itsasontzi bahitzen dituztela urtero, gainera bahiketaren ordainketa milloietan eskatzen baidituzte. Adibidez bahiketa batean, hau da Alakranako bahiketan eskatu egin dute 4 milioil dolar hori alde batetik. Bestetik bi pirata bahitu egin zituztenak askatzea.
 
Bai, egia da pirata hauek atrakatu egiten dutela dirua behar dutelako, 1969. ean eta 80. hamarkada amaitzean gertatu en krisiaren ondorioz, baina nire ustez horrez gero ere ez dute eskubiderik gende errugabea bahitzeko. Baita ere 2009 -ko azaroak 2-an egon zen bahketaren ondoren aldatu behar izan zuten lege bat baimena emateko seguritateko zaintzariei armak erabiltzea 12,70mm- rainokoak. Bestañde 1990rretik oso praktikoa da itxuraz basina batez ere izan zen 2005 urtetik arurera , bahiketak, erasoak, atxiloketak.ll hasi zirenean itsaso askotan, esaterako Golfo de Adén-en, Golfo de Omán.en, Arabiako itsasoan, itsaso gorrian eta ozeando indikoan. 

Hainbat era daude situazio honeri aurre egiteko. Hoietako bat Task For 150-a da. 

Akakranan egon zen batuketaren ondoren abokatua Francisco Javier Dìaz Aparicio eta klientea Abdu Willi ren erlazioa azkeneraino iritsi da. Beraien desadostasuna eragin dute erlazio horren amaiera, azkenean Alakranako marinero oiei  deteniztzeko bahiketan parte hartzeagatik kartzelara bidaltzea deziditu dute. 

Amaitzeko esan nahi dut piratek ez dutela bakarrik lapurtzen sekuestratzen...   substantzia radiaktiboak itsasora botatzen  baitute ere bai.
 
Laburbilduz nire ustez ez da joan behar leku horietatik eta larrialdia bada kostetako guardiekin joan eta oso ondo babestuta. Adibidez txaleko antibalas batzuekin...
Hau izan da dena.

No hay comentarios: